2011. november 30., szerda

Tavaszi mungóbab saláta

Itt a tavasz - jöhetnek a friss, könnyű saláták, kevésbé olajos ételek, beindult  a természet motorja. Lassan a zöldségpiacok is újjáélednek, meg is kívántam valami zöldet, viszont nem akartam teljesen nyers salátát enni. A mungóbabbal már korábban is szemeztem a bio boltban, de nem volt ihletem, mit is kezdhetnék vele a főzeléken kívül... B-vitamint, vasat, folsavat, magnéziumot, mangánt, foszfort tartalmaz, rendkívül sokoldalú hüvelyes.
A tavasz legjellemzőbb íze a savanyú, ezért mostanság szívesen ízesítek citrommal,így szinte minden jött magától és ráadásul még csírákat is vettem.





Hozzávalók:
1-2 maréknyi mungóbab
1 szál újhagyma
1 citrom leve
búzacsíra
brokkolicsíra
só, olívaolaj
1. A babot egy éjszakára áztassuk be, majd főzzük meg, de ne túl puhára.
2. Az újhagymát szeleteljük fel, forgassuk össze a kihűlt babbal, majd adjunk hozzá ízlés szerint csírákat.
3. Ízesítsük egy kis kanál olívaolajjal, sóval és egy citrom levével.
4. Hűtőszekrényben pihentessük min. 1 órát, majd azonnal fogyasztható. Igazán friss tavaszi eleség.
Ildi :-)
2010. március

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése