2015. október 12., hétfő

Fűszeres sütőtök krémleves hideg napokra

Imádom a sütőtököt. Ez volt az egyik ok, amiért kicsit vártam már az őszi napokat. Mikor kint már kezd hűvösre fordulni, jól esik egy tányér finom meleg leves, ami átjár minket egy hosszú nap után. Na ez a leves szerintem pont ilyen. Kellemesen fűszeres, laktató, pirított magokkal és egy pirítóssal főételnek is megfelel.


Mikor felvágtam a sütőtököt olyan meglepetés várt belül, amire nem is számítottam. :) A magok csírázásnak indultak, ami annyira jó látvány volt. Csupa élet volt ez a sütőtök, egyenesen anyukám kertjéből. Friss és tápláló, tele vitaminokkal és minden jóval.


A sütőtök egyébként tele van C-vitaminnal, gazdag forrása A-vitaminnak, B-vitaminoknak és E-vitaminnak, folsavnak és vasnak is. 


Hozzávalók:
sütőtök
oliva olaj
kókusz tejszín
fűszerek: himalája só, bors, fokhagyma, gyömbér

1. A sütőtököt megtisztítjuk, majd cikkekre vágva megsütjük.
2. A megsült sütőtök darabokról lehúzzuk a héját és egy fazékban felöntjük vízzel, feltesszük főni. 
3. Botmixerrel turmixoljuk simára, majd fűszerezzük bátran! Só, frissen őrölt bors, 3 gerezd fokhagyma, friss reszelt gyömbér. Ezután tegyünk hozzá egy fél doboz kókusztejszínt, ami megkoronázza és kiemeli az ízeket. Kiemeli a sütőtök édességét és az erősebb fűszerezést kissé tompítja. Ezzel lesz igazán lágy és selymes, mégis fűszeres, melegítő hatású.

Én nem használtam fel az egész tököt, mert elég nagy volt, így is többször ehettünk belőle. Tehát ha kisebb sütőtökből készítjük, nem kell annyi kókusz tejszín sem.


Ani

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése